Natuurlijk elektrisch!
GALVANI wil de transitie naar duurzame energie versnellen. We laten zien dat het niet nodig is om concessies te doen als je elektrisch gaat varen.
Een elektrische boot is niet alleen stiller en schoner maar ook comfortabeler, onderhoudsarm en leuker dan een boot met een traditionele verbrandingsmotor.
Schoon en groen
Een elektromotor stoot geen CO2 uit en kan ook geen olie of brandstof lekken. Daarnaast geen rook en geen stank van uitlaatgassen.
De LiFEPO4 accu’s hebben geen milieuverontreinigende grondstoffen. De organische zouten fosfaat, ijzer en lithium zijn niet schadelijk voor het milieu en kunnen zelfs als kunstmest worden hergebruikt. En uiteraard kan je de batterijen opladen met groene stroom.
Met een GALVANI mag je - ook in de toekomst - overal varen.
Fluisterstil
De uitgekiende elektrische aandrijflijn van elke GALVANI garandeert stilte en rust aan boord en voor de omgeving waarin u vaart.
Optimaal genieten van de natuur, muziek en gesprekken met elkaar, zonder hinderlijke motorgeluiden op de achtergrond.
Comfortabel
GALVANI boten zijn, door de opstelling van elektromotor en schroefas in één lijn, vrij van trillingen en bijgeluiden. Het uitgekiende onderwaterschip en de hydraulische besturing, garanderen een probleemloze besturing en een hoge stabiliteit.
En uiteraard hebben we gezorgd voor doordacht en compleet comfort aan boord, met innovatieve oplossingen vanuit onze eigen ruime ervaring.
Onderhoudsarm
Elektromotoren hebben veel minder bewegende delen dan verbrandingsmotoren. Daarom gaan ze langer mee en hebben ze nauwelijks onderhoud nodig. De levensduur van elektromotoren is gemiddeld zelfs 20 jaar!
Bij een verbrandingsmotor is veel onderhoud nodig. Aandachtspunten zijn onder andere motorolie, impeller, brandstoffilter, koelvloeistof, V-snaren, dynamo, afstelling en nog veel meer. Daarnaast moet de motor in een koud klimaat ‘winterklaar’ gemaakt worden.
Het enige dat je met een GALVANI hoeft te doen, is hem aan de lader leggen, wanneer je hem niet gebruikt.
Lage gebruikskosten
Afgezien van lage onderhoudskosten en de lange levensduur van de motor en batterijen, zijn de kosten voor stroom (en dus voor een volle accu) relatief laag. De batterijen hebben een zeer lange levensduur van minimaal 4.000 cycli. Eén cyclus is éénmaal volledig opladen van een volledige lege batterij; per vaartocht is de gemiddelde laadcyclus 0,7 wat het aantal tochten op (4.000/0,7) meer dan 5.700 brengt!
Zo worden de meerkosten voor een elektrische boot, meer dan terugverdiend in het gebruik.